CSERÉLD KI HIBÁS ESZKÖZÖDET EGYSZERŰEN

Oldalunkon segítséget találsz otthoni internet szolgáltatásodhoz szükséges digitális elosztód (modemed) beállításához

Mi lesz a küldeményben?

Modem

1 db Telekom Home Box (modem)

Tápegység

Tápegység

Telepítési útmutató

Szereld magad útmutató

Használati útmutató

Használati útmutató

Visszaküldési nyilatkozat

Eszközvisszaküldési nyilatkozat*

*Néhány esetben nem kell a régi eszközt visszaküldened. Ilyenkor nem kapsz Visszaküldési nyilatkozatot, és SMS-ben is tájékoztatunk arról, hogy a régi eszközödet nem várjuk vissza.

szereld_magad_sales_net_06.svg

Mit készítsek elő?

Koax hálózaton működő digitális elosztó (modem) esetén: 11-es villáskulcs vagy kombinált fogó

Mikor és hova fog érkezni a csomag?

Szereld magad eszközeinket GLS futárszolgálattal szállítjuk ki Neked díjmentesen, a hibabejelentésed feldolgozását követő 24 órán belül.

szereld_magad-informacio.svg

Folyamatos tájékoztatást kapsz

A kiszállítás státuszáról (átadásra került a futárszolgálatnak, mikor érkezik a futár) folyamatos tájékoztatást kapsz.

szereld_magad_sales_tv_10.svg

Mikor?

Hétköznapokon 8:00-17:00 között

szereld_magad_sales_tv_11.svg

Hova?

Ahová Te szeretnéd, mi kiszállítjuk.

Hogyan követhetem a csomagom útját?

A küldemény érkezésének időpontjáról GLS-től fogsz értesítést kapni.
Hibabejelentésedet nyomon követheted a Telekom alkalmazásban.

Ki veheti át a csomagot?

A Te biztonságod érdekében a kiszállított csomagodat csak te veheted át személyi okmány bemutatásával.

A Telekom által megbízott futárvállalatok nem fogadnak el semmilyen meghatalmazást a csomag átadása során.

szereld_magad_sales_tv_14.svg

Hogyan szereljem össze?

A kapcsolódó útmutatókat itt találod

Ne késlekedj!

Szolgáltatásodhoz átvett eszközödet szereld össze minél előbb, hogy hibád elháruljon, hogy azok előnyeit már ma élvezhesd!

Hívd szakértőinket!

Minden nap 8 és 20 óra között készséggel állnak rendelkezésedre a 06 80 404 050-es, díjmentesen hívható telefonszámon.

Hívás indítása

Amennyiben a digitális elosztót (modemet) is cserélned kell,

kérjük figyelj arra, hogy az alábbi sorrendet kövesd az összeszerelésnél!

szereld_magad_sales_net_01.svg

1. lépés
Digitális elosztó (modem) összeszerelés

Első lépésként a kapott összeszerelési útmutató alapján helyezd üzembe a digitális elosztót (modemet). Győződj meg róla, hogy az internetkapcsolat működik!

szereld_magad_sales_tv_01.svg

2. lépés
SmartBox vagy Set top box összeszerelés

Második lépésként csatlakoztasd vezetékes kapcsolattal a SmartBox-ot vagy set top box-ot a digitális elosztóhoz (modemhez), majd kapcsold be a következő részben leírtak szerint és menj végig a bejelentkezési folyamaton!

szereld_magad_sales_net_07.svg

Mit kell még elvégezned, hogy a szolgáltatásod működjön?

A digitális elosztó (modem) cseréjével a Wi-Fi hálózatod neve és jelszava megváltozott. Ahhoz, hogy Wi-Fis eszközeid csatlakozni tudjanak az internetre, két lehetőséged van: megváltoztathatod az új hálózat nevét és jelszavát a régire, vagy egyesével csatlakoztatod eszközeidet az új hálózatra.

Wi-Fi név és jelszó megváltoztatása

Változtasd meg az új Wi-Fi nevet és jelszót a régire, így eszközeid automatikusan csatlakoznak az új hálózatodra.

Bizonyos modemek (Technicolor FGA2233, Sagemcom 5670 és 5655) esetén ezt egyszerűen elvégezheted a Telekom alkalmazásban az alkalmazásba felcsatolt, cserében érintett otthoni internet előfizetésedet kiválasztva a Modem menedzsment/Beállítások menüpontban.

Fontos, hogy a modemcsere után néhány órát várnod kell, mire élesedik ez a funkció. Figyeld a telefonodat, mert az alkalmazás értesítést fog küldeni, amikor elérhetővé válnak a modem beállítások.

Ha nem szeretnél várni, használhatod a webes modem konfiguráció portált. Asztali számítógépedet vagy laptopodat csatlakoztasd az Ethernet (UTP) kábel segítségével a digitális elosztóhoz (modemhez), vagy csatlakozz mobiltelefonoddal, táblagépeddel vagy laptopoddal az új Wi-Fi hálózathoz.

Nyiss meg egy böngészőablakot

Javasoljuk a Chrome-t, ebből működik a legjobban.

Alapértelmezett IP cím

Írd be a böngészősávba a modem alapértelmezett IP címét, majd nyomj egy entert. Az IP címet a digitális elosztón (modemen) lévő címkén találod, a „Modem konfiguráció” vagy „Login” részben, ez 192.168.1.1 vagy 192.168.0.1

Felhasználónév és jelszó

A bejelentkező képernyőn írd be a felhasználónevet (user) és jelszót (password), melyeket az IP cím alatt találsz a címkén.

Digitális elosztó (modem) konfiguráció

Belépve eléred a webes modem konfiguráció portált, ahol a WiFi menüpontban beállíthatod a Wi-Fi nevedet és jelszavadat, ki-bekapcsolhatod a Wi-Fit, és további beállításokat végezhetsz.

Azonos jelszó

A 2.4 és 5 GHz-es hálózatnak is ugyanazt (a régivel egyező) nevet és jelszót add meg.

Eszközök csatlakoztatása az új Wi-Fi hálózathoz

Ha nem szeretnéd a hálózat nevét és jelszavát megváltoztatni, eszközeidet csatlakoztatnod kell az új Wi-Fi név és jelszó megadásával.

szereld-magad-hiba-1.svg

1. lépés

Hálózat neve és Biztonsági kulcs

A digitális elosztón (modemen) található címkén, a Wi-Fi konfiguráció résznél találod az új Wi-Fi hálózatod nevét (Hálózat neve/WiFi/SSID) és jelszavát (Biztonsági kulcs/WiFi key)

szereld-magad-hiba-2.svg

2. lépés

QR kód

Ugyanitt találsz egy QR kódot, ennek a beolvasásával is csatlakozhatsz a Wi-Fire

szereld-magad-hiba-3.svg

3. lépés

2.4 és 5 GHz különbségei

Bizonyos esetekben a 2.4 és 5 GHz-es hálózat külön-külön jelenik meg (jelszavuk viszont azonos). Ilyenkor Te döntheted el, hogy melyik eszközödet melyik hálózathoz csatlakoztatod, de előfordulhat, hogy egyes régebbi készülékek csak 2.4 GHz-en működnek.

További részletek

Régi, lecserélt eszközök visszaküldése

Bezárás

Meddig kell visszaküldenem?

A lecserélt, Telekom tulajdonába tartozó eszközöket 8 munkanapon belül kell visszaküldened.

Frame.svg

Jó, ha tudod!

Néhány típusú modemet nem kell visszaküldeni, ha a Tied is ilyen, SMS-ben tájékoztatunk róla.

Mit készítsek elő?

szereld_magad_sales_03.svg

MT ügyfélazonosítódat

Telekom fiókban és a havi számlán megtalálható 9 jegyű azonosító

szereld_magad_sales_tv_16.svg

Személyazonosító
okmányodat

Mit kell visszaküldenem?

Régi készülék

Régi készülékedet

Tápegység

Tápegység

Visszaküldési tájékoztató

Eszközvisszaküldési tájékoztató*

Hogyan tudod visszaküldeni az eszközöket?

Postán, díjmentesen

osszekeszites.svg

Összekészítés

A visszaküldendő eszközöket csomagold be, lehetőleg a régi vagy az új készülék dobozába.

feladas.svg

Feladás

Vidd el bármelyik csomagfeladást biztosító postahelyre, és mutasd be a Visszaküldési tájékoztatót.

cimzes.svg

Címzés

A postán előre megcímzett dobozt fogsz kapni, amire csak az internet szolgáltatásra vonatkozó MT-ügyfélazonosítót kell ráírnod. Tedd bele az összekészített csomagot és a tájékoztatót, és add fel ingyen!

osszekeszites.svg

Határidő

8 napon belül, ennek elmulasztása esetén az eszközök díjai kiszámlázásra kerülhetnek eszköztől függően 20-30 000Ft értékben, a Lakossági ÁSZF szolgáltatásra irányadó szabályai alapján!

Telekom üzletekben

szereld_magad_sales_tv_19.svg

Összekészítés

Készítsd össze otthon a meglévő eszközöket, leírásokat és dobozokat.

feladas.svg

Átadás

Kollégáink átveszik tőled a készüléket, és intézik a további folyamatot.

szemelyi.svg

Személyazonosító okmány

Szükséges okmány, azonosító: személyi igazolvány.

8nap.svg

Határidő

8 napon belül, ennek elmulasztása esetén az eszközök díjai kiszámlázásra kerülhetnek eszköztől függően 20-30 000Ft értékben, a Lakossági ÁSZF szolgáltatásra irányadó szabályai alapján!

TV

Oldalunkon segítséget találsz TV szolgáltatásodhoz szükséges IPTV set top box vagy Telekom TV SmartBox-od beállításához.